2011-05-30

Szlak transsyberyjski - od Krakowa aż po Bajkał

Turystyczne Koło Naukowe „Wagabunda” zaprasza wszystkich Państwa na slajdowisko z cyklu „Świat bliższy niż sądzisz…”. Będzie to spotkanie z 3-ką podróżników i studentów UEK: Marcinem Sowińskim, Patrykiem Szpyrką i Zdzisławem Skupieniem.
Opowiedzą nam oni o swojej wyprawie koleją transsyberyjską, dzięki której przemierzyli Rosję, Mongolię i dotarli aż na Wyspę Olchon na Jeziorze Bajkał.

„Myśl o podróży koleją transsyberyjską poruszała wyobraźnię każdego z nas już od dłuższego czasu. Zawsze jednak traktowaliśmy ten pomysł z dystansem: no tak, byłoby fajnie, ale to ewentualnie kiedyś, w przyszłości... Gdy jednak któryś z nas wypowiedział tę myśl w gronie znajomych, to już nie wypadało się wycofać. Za organizację wyprawy wzięliśmy się w momencie, gdy dotarło do nas, że tylko mówimy o wyjeździe, a tak naprawdę nic z tego nie realizujemy (pozdrowienia dla Kamili :)). Rzut oka na mapę Azji i cel podróży był już wyraźnie widoczny - jezioro Bajkał i Mongolia.

Do Ułan Bator dotarliśmy po 120 godzinach spędzonych w pociągu i kolejnej dobie w autokarze. Potem już było 1500 kilometrów, pokonanych niezniszczalnym rosyjskim UAZem po mongolskim stepie. Następnie skierowaliśmy się na wyspę Olchon na Bajkale. Dotarliśmy tam podróżując na zmianę na rowerach, wielbłądach, konno, marszrutką oraz promem. Po odpoczynku nad Bajkałem droga powrotna minęła nam szybko.

O miejscach, które zwiedziliśmy i co oglądaliśmy po drodze, opowiemy dokładnie w trakcie slajdowiska. Najważniejsze, czego się nauczyliśmy i co postaramy się  przekazać, to stwierdzenie, że realizowanie swoich pomysłów i marzeń często jest prostsze niż sami przypuszczamy."

Team: Zdzisław Skupień, Marcin Sowiński, Patryk Szpyrka

Trzech studentów UEK, którzy poznali się przed czterema laty. Przed tym wyjazdem każdy z nich był bez większych doświadczeń podróżniczych. No ale kiedyś musiał być ten pierwszy raz - i to od razu w jakim wydaniu!!!

Slajdowisko odbędzie się o godz.19 we wtorek 31.05.2011 w sali nr 9 pawilonu Sportowo-Dydaktycznego na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (ul. Rakowicka 27).